سفارش تبلیغ
صبا ویژن

...و دوباره زندگی


ساعت 9:49 عصر دوشنبه 87/7/29

 

1)زوج های موفق خواسته ها و انتظارات خود را به صراحت می گوید . زوج های موفق قبل از ازدواج توقعاتی که از یکدیگر دارند مطرح می کنند ؛ اگر توافق اساسی با هم ندارند( برای مثال مرد فرزند می خواد ولی خانم مخالف است )می توانند به شروع یا خاتمه ازدواج به طور جدی فکر کنند . بعد از ازدواج , زوج های موفق به طور منظم در مورد توقعات و انتظاراتشان با هم صحبت می کنند و اگر اختلافی پیش امد , ان را به زمان دیگری موکول می کنند تا همدیگر را درک کنند و به توافق برسند.

2) زوج های موفق فردیت خود را حفظ می کنند . بعد از ازدواج استقلال زوج ها کم می شود اگر افراد فرزند داشته باشند روز به روز وابستگی بیشتر می شود و گاهی افراد احساس خستگی می کنند . زوج های موفق می دانند حتی اگر به هم علاقه داشته باشند ؛ گاهی احساس خستگی می کنند . انان یکدیگر را تشویق می کنند تا همیشه «ما» نباشند و زمانی هم برای «خود» داشته باشند و به کارهای مورد علاقه خود بپردازند . بدین ترتیب فردیت خود را حفظ می کند و زندگی ؛ شاداب می شود.

3) زوج های موفق یکدیگر را مرکز توجه قرار می دهند . انان همدیگر را دست کم نمی گیرند و همیشه به فکر خوشبختی همسر خود و خانواده هستند . معمولا افراد چند سال پس از ازدواج مانند سال های اول به هم توجه نمی کنند . ولی زوج های موفق ؛ کارهای کوچک نظیر اولویت قرار دادن نیازها و کارهای همسر و کارهای بزرگ نظیر احترام و گوش کردن به حرف های هم را مدنظر قرار می هند . ازدواج دریای تغییرات است . شما اغلب فراموش می کنید همسرتان مهم است و به او توجه نمی کنید . در عوض به کار ؛ سرگرمی و دوستان اهمیت می دهید ولی زوج های موفق همدیگر را مرکز توجه قرار می دهند .

4) زوج های موفق روش های حل اختلاف را می اموزند . «جان گاتمن » روانشناس که 20 سال زندگی زوج ها را مطالعه کرده , عامل اصلی موفقیت یا شکست ازدواج را توانایی , یا عدم توانایی حل اختلاف می داند . حتی اگر همسرتان و شما کاملا با هم یکی باشید . گاهی با نظر هم موافق نیستید و این مخالفت باعث ناراحتی می شود . نباید به اعتیاد , خشونت و ... رو بیاورید اگر خواسته شما و همسرتان با هم فرق دارد باید ان را حل کنید . زوج های موفق با هم صحبت می کنند حتی اگر احساس بدی نسبت به هم دارند . انان درمورد اختلافات و مخالفت ها با هم مذاکره می کنند تا به نتیجه عادلانه برسند . انان از یکدیگر حمایت می کنند و غر نمی زنند . انان می پذیرند در مواردی عشق , برتر از پیروزی است .

5) زوج های موفق با هم رشد می کنند . مسلما فردی که امروز با او ازدواج می کنید ؛ 10 سال اینده متفاوت خواهد بود . شما هر دو تغییر می کنید . به ویژه در شرایط سخت زندگی مانند از دست دادن والدین , زوج های موفق می دانند که یکی یا هر دو در طول زندگی تغییر می کنند و قواعد عوض می شود ، پس لازم است تغییر کنید تا بتوانید روابط در حال تغییر را عوض کنید .

6) زوج های موفق برای حفظ روابط می کوشند . زوج های موفق به طور منظم وضعیت زندگی خود را بررسی کرده و با هم صحبت می کنند تا از شادی و رضایت هر دو از زندگی مشترک مطمین شوند . اگر یکی , یا هر دو شما از زندگی مشترک ناراضی هستید ؛ مشکلتان را حل کنید .

7) از مراجعه به مشاوره خجالت نکشید . زوج های موفق قبل از مراجعه به مشاور , سند طلاق را امضا نمی کنند . انان می کوشند که مشکلات را در اولین فرصت حل کنند .                      


¤ نویسنده: گل شب بو

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
2
:: بازدید دیروز ::
9
:: کل بازدیدها ::
114509

:: درباره من ::

...و دوباره زندگی

مدیر وبلاگ : گل یاس[38]
نویسندگان وبلاگ :
گل محمدی[18]
گل شب بو[19]

خانم محترم و اقای گرامی ضمن عرض سلام عارضیم که گروه ما گروه ای سه نفره بوده که سعی در فراهم اوردن محیطی فرهنگی و اموزنده برای کاربران و بازدید کننده گان ارجمند را دارد لذا از این که پاره ای از وقت خود را صرف مطالعه وبلاگ گروهی فرهنگی تخصصی ما می کنید کمال تشکر و قدر دانی رو داریم ... نکته قابل ذکر این که افراد این گروه از نظردهندگان گرامی خواهشمند است از الفاظ احساسی (چون گلم و عزیزم و ...) در کامنت های که لطف می کنند و در صفحه نظرات می گذارند استفاده نکند و به ازای ان از اسم های انتخابی هر یک از نویسندگان برای مخاطب قرار دادن استفاده شود ... با تشکر فراوان

:: لینک به وبلاگ ::

...و دوباره زندگی

:: آرشیو ::

کودک
خواندنی ها
قابل توجه اقایون
قابل توجه خانم ها
قابل توجه نوجوانان
نکته های طلایی زندگی خوب

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من::

پرسه زن بیتوته های خیال
اشک مهتاب
عشق یعنی آزادی
لقمان
اقاقی
موفقیت در زندگی
روز نگاره های من در پس لحظه های بودنم
دچار یعنی عاشق...
خانواده و زندگی سالم
اناهیتا
پنجره

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::